De meeste klachten zullen in onderling overleg op de juiste manier worden afgehandeld. Daarvoor komt de klachtencommissie niet in beeld. We hanteren het volgende protocol:

  • U neemt eerst contact op met de leerkracht.
  • Als dat niet het gewenste resultaat heeft, wordt de directeur ingelicht.
  • Als, naar het oordeel van de ouders, voorgaande stappen niet tot een oplossing hebben geleid, kan het schoolbestuur proberen te bemiddelen.

Wanneer u vindt dat uw klacht onvoldoende behandeld is of u wilt een en ander buiten de school bespreken, dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon, die door het bestuur benoemd is. Deze persoon is niet aan één van de scholen van ons schoolbestuur -Symbio- verbonden. De vertrouwenspersoon voor onze stichting is Renée Klein Woolthuis. Zij is te bereiken onder nummer: 06-22782139 of via e-mail: info@rkwvertrouwenspersoon.nl

Pas wanneer ook daarna afhandeling niet tot tevredenheid heeft geleid, kan men een beroep doen op de Klachtencommissie.

 

Contact:

Stichting Symbio Hengelo heeft haar scholen/IKC’s aangesloten bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Postadres: Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191, 3508 AD Utrecht
T: 030 – 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl